Klassiska fotobås för fest och event
Snart en miljon utskrivna fotoremsor sedan 2012

Inget event är det andra likt... (bla bla, men det är ju sant!). Vårt pris styrs till stor del av antalet drifttimmar och ibland ståtimmar, när vi kan/måste rigga upp respektive rigga ner och behov av anpassning (branding). Kort sagt - vi har inga fasta priser utan lämnar alltid en offert. Räkna med ca 7000 kr (ex.moms) och uppåt.

Använd helst vår Prisförfrågan och lämna så detaljerade uppgifter som möjligt så får du en rättvis offert redan från början.   

I våra grundofferter ingår alltid följande: 

  • Fotoautomat i grundutförande - vita högblanka ytterväggar
  • Transport till/från uppställningsplats
  • Uppriggning i anslutning till event (ca 2 tim)
  • Nedriggning enligt ö.k., ca 45 min (efter event, eller fm dagen efter. Natt mot tillägg)
  • 3 tagningar/besök (tre bilder på en fotoutskrift)
  • Dubbla remsor/fotoutskrift
  • Fria fotoutskrifter under hyrestid
  • Driftservice och support på distans under drifttid
  • Fri branding av fotoutskrift
  • Fri branding avslutande skärmbild
  • Digitala kopior efter event (via länk för nedladdning)

Utöver detta så kan följande tillval offereras: 

- Exteriör branding (eget tryck på väggar)
- Digitala kopior till en dropbox i "realtid"
- Anpassning av skärmbilder
- Unik kod (ABC1234) utskriven på fotoremsa och som filnamn
- Möjlighet att koppla på pollettinkast
- Greenscreen
- Färganpassade draperier
- Knappval för olika design på remsa/bakgrunder
- Ljudanpassningar till olika steg/skärmbilder i fotoprocessen
- Egna idéer eller önskemål? Många tekniska standardinställningar går att justera eller komplettera. 


Förklaringar

Fotoautomat i grundutförande - utsida i högblankt vitt
Utan branding (tryck) på väggarna så är fotobåsen helt neutrala i vitt. På dessa ytor är det ok att på egen hand fästa enkla affischer (dubbelhäft av skumplasttyp ej tillåtet). Vill man ha uttfallande och heltäckande tryck så vill vi dock att detta beställs via oss så det kan monteras snyggt i förväg (se Exteriör branding) 

Transport till/från uppställningsplats - Vi står alltid för transport. Fotobåsen fraktas oftast fullt demonterade och körs med personbil/minibuss vilket ger möjlighet att ge vettiga priser även för långväga jobb.

Uppriggning  - Uppriggning tar ca 2 timmar och sker oftast i direkt anslutning till event/driftstart. Självklar gör vi det även vid annan tid när så krävs eller om det passar bättre. Krävs trappor/hiss på väg till uppställningsplats vill vi veta det i förväg. Det kan debiteras extra om det är speciellt besvärliga förhållanden. Fråga gärna. 

Nedriggning enligt ö.k. Tar ca 45 min och görs direkt efter driftslut eller fm dagen efter om det är avslut nattetid. Nedriggning natt görs mot tillägg.

3 tagningar/sittning - Automaten tar som standard tre bilder med 5/3 sek mellan varje tagning. 

Dubbla remsor/fotoutskrift - Det skrivs alltid ut två exemplar av fotoremsan (Helkort som skärs på längden under utskrift.)

Driftservice och support på distans under drifttid - Vi finns alltid tillhands via telefon och är uppkopplade mot fotoautomaterna för att kunna hjälpa till även på distans. Fotopapper finns alltid tillräckligt med. 

Fri branding av fotoutskrift - På våra standardremsor finns ett utrymme längst ner där man kan lägga in logos eller egen text. Man kan fritt utforma designen på hela fotoremsans yta. Fotografierna läggs ovanpå er design vid utskrift.  

Fri branding avslutande skärmbild - Sista skärmbilden i båset som besökaren ser har en standardtext som meddelar att det är klart och bilderna finns utanför. Där kan man lägga logga/budskap eller designa hela ytan fritt (1280x1024 pixlar). Som standard brukar vi lägga dit branding från remsan. 

Fria fotoutskrifter under hyrestid - Som det låter. Ta så många fotoremsor ni vill under hyrtid. Vi ser till att det finns fotopapper så det skall räcka. 

Digitala kopior efter event - länk på mail för nedladdning av samtliga fotoremsor i en mapp.